die jungs haben in den letzten 2,5 jahren die mit abstand beste berichterstattung aus der region geliefert. so ziemlich alles, was ich dort gelesen habe, wurde monate später von den „großen“ US medien (teilweise zähneknirschend) bestätigt.
ich würde so weit gehen, dass das mittlerweile das (mit abstand) beste westliche medium ist, was quellen vor ort angeht. liegt wahrscheinlich auch daran, dass man sich nicht von vornherein auf die westliche bzw. israelische seite stellt.
man braucht da doch nicht mehr als ein paar dutzend mitarbeiter und die entsprechenden hotelzimmer.
laut dropsite schreibt wapo jetzt auch davon, womit mein erster punkt mal wieder bewiesen wäre:
Iranian Hotel Strike in Bahrain Injured U.S. Defense Personnel, Diplomatic Cable Comfirms
U.S. lawmakers and mainstream media have described Iranian strikes on Gulf hotels as indiscriminate attacks on civilian targets. But The Washington Post reports that two U.S. Defense Department personnel were injured in an Iranian drone strike on the Crowne Plaza hotel in Manama, citing a State Department cable.
The report aligns with earlier Drop Site reporting citing Iranian officials who said some Gulf hotels and buildings were housing U.S. or Israeli personnel and intelligence operations.
/edit: der wapo artikel:
In Bahrain, an attack drone hit a hotel, injuring two Defense Department employees, according to a State Department cable reviewed by The Washington Post. The U.S. Embassy there had advised U.S. citizens to avoid hotels in the capital, Manama, after the Crown Plaza, a luxury property there, was attacked Sunday morning.
https://www.washingtonpost.com/national-security/2026/03/02/hegseth-iran-ground-troops/